0756 822 806     psalmiicantati@gmail.com
Psalmii Cantati

  • Psalmii Cantati
    Eugen Tamas   ·   1 Ian 2022

    Acest cântec frumos care sună ca și o rezoluție de început de an este împărțit în trei strofe.

    Prima din ele este chiar în v. 1 și poate funcționa ca și un refren. David spune: „Voi cânta îndurarea și judecata. Spre lauda Ta voi cânta, Doamne!" Îndurarea (faimosul termen 'hesed' care se referă la dragostea statornică, mila, harul, bunătatea, bunăvoința, binefacerea lui Iahve) și dreptatea sunt acele atribute ale lui Dumnezeu pe care David vrea să le laude. În Psalmul 89:14 citim că acestea sunt insăși temelia tronului Său.


    Prin urmare, în strofa a doua (v.2-4) David se angajează el însuși pentru a trăi aceste calități. Logica lui este următoarea: Deoarece Dumnezeu este „dragoste și dreptate” atunci dragostea și dreptatea trebuie să constituie și temelia tronului meu regal. David se bucură dar pare si să fie ușor îngrijorat de faptul că Dumnezeu va „veni” la el (v.2). E foarte posibil că are în vedere acel episod terifiant când a adus Chivotul Legământul la Ierusalim și Uza este doborât pentru ireverența lui (2 Sam. 6:1-9); Cu acea ocazie, David exclamă: „Cum poate veni Chivotul Domnului la mine?” Dacă Dumnezeu avea să vină la el, atunci David trebuia să fie un rege fără vină, un împărat care nu aprobă niciodată comportamentul fără valoare (v. 3, cf. Rom. 1:32) și nu are perversitate în inimă. (v.4). Doar un rege prifund dedicat dragostei și dreptății poate conduce lumea lui Dumnezeu și poporul Său.


    Iată o rezoluție mare pe care a făcut-o acest om. Dar s-a putut el ține de ea? Nu. David a eșuat teribil.
    A trebuit să treacă multe secole până să vină acel Împărat care să realizeze această rezoluție (cf.Isa.16:5); Și slavă Domnului că El a venit (vezi mai jos).


    În strofa a treia (v.5-8) David își propune încă o rezoluție: numai oamenii „iubirii și dreptății” vor putea sluji sub administrația sa! Corupția va fi dezrădăcinată la orice nivel. Orice slujitor și om din popor care se face vinovat de calomnie (5a), mândrie a inimii (5b), deformare a adevărului (7) sau răutate de orice fel (8) va fi demis. Numai „credincioșii” și cei „fără vină” vor putea „sluji” alături de acest rege credincios și fără vină.

    David și-a dorit ceea ce doar Fiul Său Isus a putut realiza: o „cetate a DOMNULUI” (v. 8), un nou Ierusalim din care va fi extirpat orice făcător de rele (Apoc. 21:27). În această Împărăție, Regele nostru perfect va guverna o lume fără cusur cu iubirea și dreptatea lui Dumnezeu.


    Dar ce relevanță are acest frumos cântec pentru noi la acest început de an?

    Ei bine, atunci când cântăm acest cântec alături de Isus, Regele nostru, noi ne angajăm, ca biserică a Sa și ca indivizi, să fim oameni ai dragostei și ai dreptății, pregătiți, prin harul Său, să slujim sub guvernarea Sa atât acum cât și sub noul cer și pe noul pământ (cf. 1 Cor. 6:2).
    Acest psalm vine ca a o provocare stringentă la un angajament profund al inimii și vieţii pentru evlavie față de Domnul și față de poporul Său. Ne împinge pe toți la o dependență sinceră față de Duhul Sfânt atât în ce privește iertarea cât și harul de-a ne schimba.
    Căci, cel mai minunat este faptul că, atât Tatăl, cât și Fiul au „venit” deja la noi prin Duhul Sfânt ca să ne ajute să împlinim această rezoluție, chiar dacă nu într-un mod perfect (Ioan 14:23, dând ecou Psalmului 101:2).
    Așadar, vă invit să facem asta chiar acum cântând acest Psalm.

     

    Mesaje



    Pentru a vedea mesajele trebuie sa va
    Autentificati
    Verified by VISA MasterCard SecureCode
    powered by